Pengikut

Isnin, 7 Mei 2012

KENANGAN LALU II

Kenangan Lalu II
Itu hanya secebis kenangan masa bebudak ingusan..hehe,selain tu teman sebaya kebanyakannye budak pompuan..hmm apalagi mainan depa kan...main masak masak,main pondok pondok dan paling best main kawin kawin..hahahaha.....Masih segar diingatan bagaimana kami main pondok pondok macam satu keluarga..ada ayah iaitu saya,ada ibu dan anak..kami masak tanah dalam tin susu..hahaha...
Tapi dari permainan itulah yang memupuk minat saya dalam masakan..kebetulan semasa dalam alam persekolahan ibu telah mengajar dan menggalakkan saya untuk masak.Maklumlah  ayah dan ibu bekerja sebagai penoreh getah di Tanah Rancangan Felda di Felda Gedangsa,Hulu Selangor..waktu saya dan abang kesekolah sesi pagi memang ibulah yang masak tapi bila sabtu ahad selalunya sayalah yang mengambil alih tugas ibu untuk masak. Waktu tu saya baru berumur 9 tahun..(darjah 3). Masak nasi dan masak air adalah pelajaran pertama saya..hahahaha...hitam tangan dan muka bila bermain dengan kayu api..Abang tak minat masak,jadi dia ditugaskan sebagai pengemas dan bersihkan rumah.. 

5 ulasan:

  1. Balasan
    1. Yezzz...hehehe.memang dah diasuh sedari kecil..cuma oleh kerana pengetahuan dunia luar masih kelam..maka abah syorkan masuk polis..katanya nanti ada pencen...hahahahaha........bakat seni dalam masakan nampaknye lebih menyerlah..

      Padam
  2. hahaha........masa tu ingus meleleh lagi...tak rasa apa apa pon melainkan seronok bermain ngan kenkawan aje..hehheh..

    BalasPadam
  3. tengok rumah tu..terkenang masa arwah mak ayah masih ada

    BalasPadam

As Salam kenkawan..komenlah apa saja yang korang nak asalkan tak mengganggu emosi sesaorang..Biar ramai kawan,asal jangan ramai lawan..hahahahahaha.....