Pengikut

Rabu, 16 Mei 2012

Hai Semua...

As Salam kenkawan semua..maaflah sebab dah 2-3 ari tak jengok blog nih..kan ape kepalan serabut sikit..hehe,macam macam masalah datang ..jadi kepala pon penat sangat rasanya..tu yang tolak tepi je lap top tu..usahkan nak log in..nak buka pon malas je rasanya,hmmm...rupanya kalau badan penat,kita masih boleh lagi berinteraksi dengan sesapa saja menggunakan segala macam alat perhubungan yang ada sekarang ni..cuma jangan penat sangat macam Zizan Raja Lawak udahlah,tu namanye penat tahap gaban tu..hahaha..pinjam kejap ayat kawan kat tempat keje.Tetapi kalau kepala kita yang penat.,memang rasanya hilang semangat untuk semua...sampai nak makan pon jadi malas,yang ingin kita buat cuma tidur saja.Apa tidaknya jika minda kita dah jadi blurr maka mulalah rasa mengantuk sesangat..bangun pagi pon paksa sebab mengingatkan nak pegi keje...,kalau tak keje pon tak pe,mau rasanya tak yah bangun dan sambung tidor lagi..Tapi yelah...masalah datang dan pergi silih berganti dan akan selalu begini sampai akhir hayat kita.Jadi saya nasihatkan pada diri saya sendiri dan kenkawan semua supaya jangan ambil berat sangat masalah tu dan leraikan sedikit demi sedikit..jika berat sangat cari kawan yang boleh dipercayai dan cerita kan masalah kita padanya cuma jangan berharap sangat bahawa dia boleh selesaikanya...cerita dan ringankan kepala supaya kita dapat menghadapi cabaran dan masalah yang mendatang.Yang ada tu akan selesai juga akhirnya...cuma masa saja yang tak dapat kita tentukan......Wallahualam..Ok kenkawan....jumpa lagi..Assalamualaikum wbr.
Jangan sampai masalah itu merosakan diri kita...hehehehehe...




12 ulasan:

  1. jaga diri selalu .....masaalah tetap masaalah bg kita yg kerdil hanya doa usaha kita..

    BalasPadam
  2. bro penyu janjan..
    anggap masalah itu ibarat seketul ais..
    terbiar di tengah panas..
    cair lalu terpelowap menjadi awan mendung..
    dihujankan semula ke bumi..
    tanpa masalah maka tidak la mampu minda kita berinteraksi..
    maka..
    sayangi la masalah anda bro..
    huhuu!

    BalasPadam
  3. terimakasih laa...hehe seronok baca nasihat ni..siap bermadah lagi..apa pon seperti kata mat rockers tahun '80an...masalah ibarat sambal belacan..hahahaha....walau pon pedah sampai meleleh air mata, makanan tak kan sempurna tanpanya.......

    BalasPadam
  4. hujan pasti berhenti ...pelangi akan kembali ...

    BalasPadam
  5. :: mulai saat ni..

    :: kita berinteraksi di ruang ulasan @ komen je..

    :: kasi naik ranking..

    :: apa macam?

    :: hikhikk!

    BalasPadam
    Balasan
    1. okey no hal....yunus dah okey ker...diam jer..jaga diri yerkk..

      Padam
  6. ni mana menghilang tuan rumah ni? hehee!

    BalasPadam
  7. Balasan
    1. ni mesti dia dah bawak lari black maria..
      ...
      hakhakk!

      Padam
    2. nak gi pandan ker curi bdol pulakss ramai org tanya ilang pelangi ni

      Padam
  8. ceria2 selalu. . takmo. . takmo . . takmo monyok. .

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaAllah suk lusa mentari muncul kmbali....

      Padam

As Salam kenkawan..komenlah apa saja yang korang nak asalkan tak mengganggu emosi sesaorang..Biar ramai kawan,asal jangan ramai lawan..hahahahahaha.....